BARON MÜNCHHAUSEN
Plakat przedstawia głowę jelenia z zaklejonym srebrną taśmą pyskiem.

BARON MÜNCHHAUSEN

reż. Konrad Dworakowski

Twórcy

tekst: Gottfried August Bürger

tłumaczenie: Hanna Januszewska

reżyseria: Konrad Dworakowski

adaptacja/ dramaturgia: Martyna Lechman

scenografia: Marika Wojciechowska

muzyka: Piotr Klimek

konsultacje choreograficzne: Anatoliy Ivanov

projekcje video: Piotr Osak

Obsada

Data premiery

03.03.2018

Czas trwania

80 min.

Rekomendowany wiek widzów

Od 13 lat.
Ikona określająca kategorię wiekową: młodzież i doroślimłodzież i dorośli

Bilet normalny – 55 zł
Bilet ulgowy – 50 zł
Bilet grupowy – 45 zł

Czym jest teatr, jeśli nie jednym wielkim łgarstwem? A jeśli w kłamstwach i kłamstewkach Münchhausena kryje się prawda? Czy jesteśmy gotowi na to, by ją zaakceptować?

Życie tytułowego Barona to ciąg nieprawdopodobnych zdarzeń, o których bohater opowiada z wdziękiem starego gawędziarza-mitomana. Przytakujemy jego historiom, bo akceptujemy umowę zawartą między artystą a widzami.

 

Otacza nas informacyjny chaos. Codziennie jesteśmy zalewani przez fale newsów, których sedno i sens musimy poddawać nieustannej weryfikacji. Tworzymy połączenia nie poddające się logice. Walczymy z kłamstwem lub ulegamy mu, bezradnie dopasowując porozrzucane elementy układanki. W teatrze, na mocy umowy zawartej między twórcami a widownią, pojęcia takie jak prawda czy fałsz zyskują inny wymiar.

 

Zapraszamy na spektakl dla dociekających prawdy. Historie zręcznego mistyfikatora stają się pretekstem do rozmowy na tematy fundamentalne. Filozoficzna podróż do źródeł prawdy opowiedziana językiem teatru plastyki, poszukuje sensu budowania narracji. Posługując się muzyką i obrazem twórcy opowiadają zdarzenia, których sens naświetlają z różnych stron, dając im szansę na zaistnienie z różnych punktów widzenia, pozwalając odbiorcy na własny wybór.

 

Próbując dotrzeć do prawdy bezwzględnej, podróżnicy dowiadują się, że podróż ta nie ma końca…

Recenzje

„Hieronymus Carl Friedrich Freiherr (czyli baron) von Münchhausenwpadł pod koniec swego długiego malowniczego życia (1720...”
Juliusz Tyszka, teatralny.pl,
czytaj całą recenzję
„Podstawą konstrukcji spektaklu w reżyserii Konrada Dworakowskiego są dwa obszary komunikacji: w obrębie świata przedstaw...”
Monika Nawrocka-Leśnik,
czytaj całą recenzję